Visual Book

19.04.2022

Keďže som spisovateľ fan fiction a programátor je samozrejmé že sa eventuálne pozriem i na Visual Novel (Visual Book,...) Vo svojom koncepte si mnohé digitálne hry zakladajú na hlboko prepracovanom príbehu, alebo si dajú záležať aby to bola poriadne tučná alebo vyšportovaná časť diela. Niektorý ten koncept pobrali do výšin až to hraničí s knižnými projektmi.

A z pohľadu VB je tento postup z opačnej strany. Väčšinou vezmete koncept diela/ knihy a za pomoci programovania, grafiky, zvukového ozvučenia umocníte zážitok z čítania poviedky. Nie je to priamo animácia či filmová tvorba, avšak experti v tejto oblasti dokážu predstaviť výnimočné diela, že zážitok z nich sa dá porovnať k nielen knihe ale i filmovým produktom. Pritom VB majú takú výhodu že záleží na vývojárovi (alebo jeho týme) či nechajú čitateľa prelistovať sa dielom alebo mu dajú možnosť interakcie, ktorá by viedla k viacerým koncom ako je to napríklad u date-sims.

Tento trend je populárny u významných novelových diel ktoré dostali i anime spracovanie a VA (Voice Actors) ktorý prepožičali svoj hlas postavám z filmu, oživujú i postavy z VB alebo Audio Books.

Môj projekt je podobným oživením poviedky. Pôvodne VB mala byť vytvorená v Renpy (free softvéru vytvorenom priamo na tvorbu amatérskej VB nadšencami s použitím programovacieho jazyka Phyton), pre NaNoRenO 2022 GameJam súťaž na itch.io

Ale keď vám niečo nesadne, tak vám to nesadne. Dostupné features, alebo addon moduly pre Renpy na ktoré som sa pozrel, mi neumožňovali výkony ktoré som mal na mysli implementovať. Tak som si spomenul na svoj predchádzajúci projekt VB a vrátil som sa k nemu. Tentoraz som však dokázal ho dotiahnuť do bodu kedy je to vo forme ktorá sa dá použiť ako prezentácia, na ukážku že i takéto niečo dokážem.

Pre informáciu celý soft je zhotovený z UI elements (user interface) čož zrejme nie je ten najlepší postup ako sa pustiť do Vizuálnej Novely.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky